Zajímavosti I
07.11.2011 20:34Něco málo z techniky pro začátečníky a mírně pokročilé
Proč mi to střílí do výfuku?
Jednak nejčastější chybou je, že není dotažen výfuk a nebo je vypálené těsnění mezi hlavou a přírubou výfuku.
1) Při prudké akceleraci
při náhlém zrychlení je náhlý přírůstek tlaku a způsobí, že se mění palivový "film" na stěnách potrubí. Odpařivost se zhorší a vrstva na stěnách zhoustne, protože se tato část paliva nedostane do spal. prostoru, směs se krátkodobě ochudí dokud se tloušťka filmu neustálí.
1) Při deceleraci je rovněž příliš chudá směs.
Studený start
při studeném startu dochází k ochuzení směsi nasávané do válce, protože smíšení spalovaného vzduchu je nedostatečné
proto v postartovní fázi je dobré při nízkých teplotách krátkodobé obohacení přídavným palivem
Předstih
nejlepší předstih zážehu je takový, při kterém se dosáhne největšího výkonu a nejmenší měrné spotřeby paliva.
větší předstih znamená nižší spotřebu paliva a vyšší kroutící moment
chudá směs má pomalé hoření a tedy vyžaduje dřívější zapálení
předstih je nutné zvězšit s rostoucími otáčkami
při klepání detonacích naopak zmenšit
Ventily
Výfukový ventil o rozměrech : hlava průměr 23mm, tělo průměr 4.95mm (5mm), délkou 65mm
Sací ventil o rozměrech : hlava průměr 27mm, tělo průměr 4.92mm (5mm), délka 65.80
Tato sada ventilů je shodná pro tyto motory :
LIFAN 120-1P52FMI
LIFAN 125-1P54FMI
LIFAN 138-1P54FMI
LIFAN 140-1P55FMJ
LIFAN 150-2008-1P56FMJ
Ducar 140-DJ156FMI
———
Zpět