Zajímavosti I

07.11.2011 20:34

Něco málo z techniky  pro začátečníky a mírně pokročilé

 

Proč mi to střílí do výfuku?

Jednak nejčastější chybou je, že není dotažen výfuk a nebo je vypálené těsnění mezi hlavou a přírubou výfuku.

1) Při prudké akceleraci

při náhlém zrychlení je náhlý přírůstek tlaku a způsobí, že se mění palivový "film"  na stěnách potrubí. Odpařivost se zhorší a vrstva na stěnách zhoustne, protože se tato část paliva nedostane do spal. prostoru, směs se krátkodobě ochudí dokud se tloušťka filmu neustálí.

1) Při deceleraci je rovněž příliš chudá směs.

 

Studený start

při studeném startu dochází k ochuzení směsi nasávané do válce, protože smíšení spalovaného vzduchu je nedostatečné

proto v postartovní fázi je dobré při nízkých teplotách krátkodobé obohacení přídavným palivem

Předstih

nejlepší předstih zážehu je takový, při kterém se dosáhne největšího výkonu a nejmenší měrné spotřeby paliva.

větší předstih znamená nižší spotřebu paliva a vyšší kroutící moment

chudá směs má pomalé hoření a tedy vyžaduje dřívější zapálení

předstih je nutné zvězšit s rostoucími otáčkami

při klepání detonacích naopak zmenšit

 

Ventily

Výfukový ventil o rozměrech : hlava průměr  23mm, tělo průměr 4.95mm (5mm), délkou 65mm

Sací ventil  o rozměrech       :  hlava průměr 27mm, tělo průměr 4.92mm (5mm), délka 65.80

Tato sada ventilů je shodná pro tyto motory :

LIFAN 120-1P52FMI
LIFAN 125-1P54FMI
LIFAN 138-1P54FMI
LIFAN 140-1P55FMJ
LIFAN 150-2008-1P56FMJ

LIFAN 150-2009-HS1P56YMJ
Ducar 125-DJ154FMI
Ducar 140-DJ156FMI
YX 125-153FMI
YX 140-1P56FMJ
YX 149-1P56FMJ-5
LONCIN 120-152FMI
 
Čerpáno z internetových stránek a odborné literatury

 

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.