Mohelnice by Jindra

22.01.2012 15:55

Leden, 2012


S ohledem na vývoj počasí v průběhu třetího týdne ledna 2012 jsem se rozhodl vyzkoušet lákavě vypadající MX hlalu v Mohelnici .
Délka trasy z Kolína do Mohelnice je 150km , takže sobota ráno odjezd v 7:40 , abych byl zhruba čtvrt hodiny před začátkem tréninků u haly . Jedu tam poprvé , takže se mnou jede i drobná nervozita ,abych někde nebloudil . Později se ukáže jako úplně zbytečná . Jinak jedu úplně sám , protože můj dvorní fotograf , syn Lukáš prostě nechtěl vstávat .... Cesta naprosto super , protože silnice byly nanejvýš mokré a to skutečně jenom místy . Provoz téměř nulový a navíc jsem jel velkým 120k Boxerem , takže příležitostné kamiony a malá auta jsem si dával v pohodě k snídani . Sluníčko začínalo vylézat z pod mraků a všechno napovídalo tomu , že to bude super den . Do Mohelnice jsem dorazil skutečně v 9:40 a najít halu nebyl vůbec žádný problém . Přijel jsem ze směru od Litomyšle a stačilo pouze první křižovatku v Mohelnici projet rovně , na druhé se dát do leva a už na mě koukal roh haly včetně vel
 kého loga MX Mohelnice , takže bylo vyhráno . Zaparkoval jsem u haly , kde zatím byly asi čtyři auta a vydal se prozkoumat terén . Hned ve vstupu jsem se potkal s třema klukama a rovnou to na ně vybalil : "Čau chlapi. Jsem tady poprvé. Nevíte jak to tady chodí?" . Odpověď: " German or English ..." Aha... "OK . I´m here for the first time...  a než jsem stačil cokoliv dodat odpověděli mi " We too" a tím to bylo vyřešený . No nic, nakonec jsme si poradili . Vlezli jsme do sport baru a to bylo to správné místo . Musím podotknout , že i bar samotný se mi moc líbil . Příjemně zařízený , s velkým proskleným výhledem přímo na trať , televize ... No prostě super . Paní  za barem se jenom zeptá jestli jsi hobík , nebo profík a na jak dlouho si chceš jezdění zaplatit ( 2h - 250,- ; 4h - 500,- ) . Zapsal jsem se , zaplatil čtyři hodiny , dostal oranžovou samolepku ( profíci modrou ) s datem a zaplaceným časovým úsekem
 ( 10:00 - 14:00 ) . OK , jdem na to . Motorka z auta ven , samolepku na přední tabulku , přes šatnu s ní do haly , zpátky do auta pro hadry , helmu a chrániče  - do šatny a hurá na obhlídku trati . Hned na první pohled jsem byl nadšen . Parádně upravená , nakropená trať . Tobogány , lavice , dvojáky , trojáky ....no prostě nádhera . Jdu na to . Na začátku nás tam bylo asi deset až patnáct , takže prvních pár kol na rozkoukání a jedem . Jezdil se tentokrát opačný směr než na zveřejněných videích . Je to hala , takže jedna , dva , brzda , spojka , tobogán, plyn,rovinka s malými hrby, levá zatáčka ,rovinka ,  brzda , spojka , tobogán , rovinka, zatáčka , plnej ,dvoják , tobogán , dvoják , levá , lavice , tobogán ( brzda , spojka, do stupaček už radši ani nepíšu ) ,lavice a hned druhá , pravá přes spojku na dvojku ven, lavice , tři , zpátky dvojku , pravá ,přes dva hrby doprava na rovinku , dva plnej ,
 pravá a jedeme to znovu . Žádný falešný hrdinství . Od října loňského roku jezdím pravidelně 5x až 6x týdně , 40-60min s proměnlivou zátěží na cyklotrenažéru a doplňuji to supersériemi posilování - více opakování s menší zátěží . Občas mezi to vložím powerball . No musím říct zaplať pánbůh za to , protože si nedovedu představit , co bych tam bez toho ty čtyři hodiny  dělal .Během první sady to ještě šlo . Dokázal jsem i předjíždět , což u mě nebývá zvykem. Druhá taky super . To už nás tam bylo dohromady asi třicet jezdců a přijeli i borci z řad profíků ( KRTZ , LR Cosmetics , Osička ) a když mě předjeli dalo se za nimi chvilku jet a učit se od nich . Traťák podle mě fungoval bezchybně a pouštěl na trať jenom tolik lidí , kolik bylo bezpečný , a přesto si každý zajezdil dost a dost . Výborný bylo , že velký motorky jezdily zhruba půl hodiny , potom je traťák vyhnal a jezdily
  asi 20-30min jenom junioři a pitbiky a potom zase jenom velký motorky. Někteří malí kluci předváděli jízdu , která brala dech ( nemají pud sebezáchovy ) . Byl tam i kluk-chlap na stejném modelu pitu , co jsem měl já !  Čistýho času jsem dal 1,2mth ( čtyři sady ) , ale na rovinu musím přiznat , že při poslední jsem na tom už jenom tak vlál - totál vyšťavenej ( ale spokojenej ) . Cestou domů mě normálně začaly chytat křeče , a když jsem si za volantem otevíral lahev s vodou , zůstalo mi zápěstí ohnuté a nemohl jsem s ním hnout ..... Trať se pochopitelně v průběhu jezdění místy trochu rozbila , vrcholky dvou tobogánů se trochu propadly , ale pořád to bylo super . Rychlejší pro předjíždění byla většinou vnitřní stopa , ale zas tam potom nebylo tolik rychlosti pro skoky - tedy pokud někdo nejezdil na 450 . Zkoušel jsem si obě stopy a dal si i parádního highsidera . Při výjezdu ze vniřku jedné
 zatáčky jsem dal moc plynu , sunu se pomalu k zemi , tak jsem to blbec pochopitel zaklapnul , motorka se chytla , kopla mě  do vzduchu na druhou stranu a už jsme se váleli . Naštěstí v malé rychlosti a naprosto bez následků . Průběžně přijížděli další a další jezdci a jednu chvíli nás tam bylo fakt asi 30-40 , ale naprosto bez problémů se jezdilo . Jediný co mi v tu chvíli vadilo bylo , že odvětrání haly už fakt nestíhalo . Sice běželo naplno ,ale třicet průběžně stále jezdících motorek už něco prostě vyprodukuje . Jsou tam i velká vrata , ale ty nikdo neotevřel ....??? Jinak bylo v hale skutčně příjemně a celkově to tam na mě působilo výborným dojmem .Tady se nevyhnu porovnání s loňskou zkušeností z haly v Bílině , ikdyž to se vlastně ani porovnávat nedá . Jednoduše je to jako porovnávat Škodu 105 s například novým Superbem . Oboje splňuje totéž , ale jiným způsobem a s jiným prožitkem .
 ....
Doporučuju vyzkoušet oboje . Já se letos ještě určitě minimálně jednou do Mohelnice vypravím . Možná i do Bíliny .
Howgh
Jindra        

Zpět

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.