PERFEKT PODROBNÝ NÁVOD PRO MÉNĚ ZNALÉ OD PEPINA (Josef Mach, Neratovice)
DÍKY!!
Demontáž Hlavy motoru a Válce
Chtěl bych upozornit, že na tuto práci je nutná znalost základního principu čtyřdobého motoru, aby
se předešlo zbytečným komplikacím.
Tato práce je prováděna na motorce Pitstar TNT s motorem YX o obsahu 140ccm s malým
zapalováním. Komponenty se můžou lišit v závisloti na typu motoru.
-Nejdříve si vypustíme olej z motoru, který by nám po následné demontáži a manipulaci s motorkou
mohl vytékat.
Demontáž Hlavy motoru a Válce
Chtěl bych upozornit, že na tuto práci je nutná znalost základního principu čtyřdobého motoru, aby
se předešlo zbytečným komplikacím.
Tato práce je prováděna na motorce Pitstar TNT s motorem YX o obsahu 140ccm s malým
zapalováním. Komponenty se můžou lišit v závisloti na typu motoru.
-Nejdříve si vypustíme olej z motoru, který by nám po následné demontáži a manipulaci s motorkou
mohl vytékat.
-Demontujeme hadice z olejového chladiče (Pozor na podložky- na každém šroubu dva)
-Vysuneme fajfku zapalování a demontujeme svíčku
-Demontujeme výfukový svod od hlavy motoru a povolíme uchycení tlumiče výfuku-> celý výfuk
si dáme tak, aby nám nijak nepřekážel, popř. Celý vysuneme (pokud máte dělený svod s tlumičem
je dobré svod vyndat.
-Vysuneme fajfku zapalování a demontujeme svíčku
-Demontujeme výfukový svod od hlavy motoru a povolíme uchycení tlumiče výfuku-> celý výfuk
si dáme tak, aby nám nijak nepřekážel, popř. Celý vysuneme (pokud máte dělený svod s tlumičem
je dobré svod vyndat.
-Demontujeme karburátor s kolínkem sání.
-Poté demontuje víko rozvodového kolečka. Musíme proto povolit šroub, který je nad svíčkou
-A kryt je dole
-Odmontujeme kryt zapalování a sundáme spodní kryt motoru → Pokud jste líní jako já stačí
povolit pouze dva šrouby na válci.
povolit pouze dva šrouby na válci.
-Nyní povolíme napínák rozvodového řetezu. Je to šroub v dolní části motoru přímo pod
zapalováním. Vypadá jako výpouštěcí šroub oleje ale je menší. Tady je právě dobré mít sundaný
spodní kryt motoru. Dávejte si POZOR!.. Jakmile šroub povolíte vystřelí ho pružinka
zapalováním. Vypadá jako výpouštěcí šroub oleje ale je menší. Tady je právě dobré mít sundaný
spodní kryt motoru. Dávejte si POZOR!.. Jakmile šroub povolíte vystřelí ho pružinka
-Poté by měl vyjet napínací váleček (pokud ne neřeště to, manipulací s řetízkem se sám uvolní)
-Povolíme rozvodové kolečko, které pohání vačkovou hřídel. Pomůžeme si tak, že na matku rotoru
zapalování si nasadíme klíč (14") a při povolování třech šroubů (9") na rozvodovém kolečku ho
budeme druhou rukou držet, aby se netočil
-Sundáme řetězové kolečko z vačkové hřídele
-Povolíme šroub (10") z boku hlavy motoru
Demontujeme čtyři matky (10") na víku hlavy a víko sundáme
-Vysuneme hlavu motoru a sundáme těsnění pod hlavu
- Z rozvodového řetízku sundáme řetězové kolečko a zajistíme si ho nějakým kusem drátu aby nám
nemohl zapadnout do motoru (Věřte, že když vám tam blbě zapadne musíte sundat celé zapalování)
-Demontujeme šroub na boku válce- Tím uvolním vodítko rozvodového řetízku
-Povolíme poslední šroub na boku válce
-Válec vysuneme
GRATULUJI !!